İlahi Aklın İkincil Yapıları   Baba Barbelo’ya baktı (Görünmez tini kuşatan saf ışığın içine) Barbelo hamile kaldı ve doğurdu bir ...

Apocryphon of John- John'un Apokrifi-2. kısım

 




İlahi Aklın İkincil Yapıları

 

Baba Barbelo’ya baktı

(Görünmez tini kuşatan saf ışığın içine)

Barbelo hamile kaldı ve doğurdu bir ışık huzmesi

Ki onun kutluluğu kendisininkine benzerdi fakat eşit değildi kutluluğuna.

 

O ana- babanın tek çocuğuydu.

Tek yavrusu

Babanın, saf ışıktan olan tek çocuğuydu.

Görünmez Bakire Tİn üretilen ışığı kutladı.

İlk güç İlahi Takdir, Barbelo’dan dışarı çıkan

 

Tin onu iyilikle donattı ve mükemmel kıldı.

 (Hiçbir zaman iyilik eksik değildi ondan çünkü Görünmez Tinin iyiliği ile donatılmıştı.)

Tinin huzurunda dikildi ve esans onun üzerine doğru aktı

Tinden gelen esansı aldı ve derhal yüceltti onu.

 

Ve mükemmel İlahi Takdiri yüceltti

Çünkü o dişinin sayesinde var olmuştu o.

 

Akıldan (Nous) onun yoldaşı olmasını istedi.

Tin onayladı.

 

Ve Görünmez Tin onaylayınca

Akıl var oldu.

Esanslanmış olanla yan yana geldi

Ve yüceltti Tini ve Barbelo’yu.

 (Bunlar sessizlik ve düşünce ile var oldular.)

 

Görünmez tinin sözüyle harekete geçmeyi diledi

 Ki onun isteği hareketi doğurdu ve akılda ortaya çıktı

Yücelterek ışığı.

 

Ve söz isteği izleyerek var oldu.

 

 

 (İsa, ilahi otojenler (kendi kendine oluşan şeyler) her şeyi sözle yarattılar.)

 

Sonsuz yaşam ve istek

Akıl ve Önbilgi

Yan yana geldiler

Yücelttiler Görünmez Tini ve Barbelo’yu

Çünkü onun sayesinde var olmuşlardı.

 

 

İlahi Aklın Üçüncü Yapıları

 

Kutsal Tİn

Kendisinin ve Barbelo’nun ilahi otojen Oğulu tamamladı.

Böylece muhteşem görünmez Bakire Tinin önüne

İlahi otojenler İsa olarak çıkabilecekti.

Ve yüce bir sesle onurlandıracaktı onu.

 

 (Oğul İlahi Takdirin vasıtasıyla geldi.)

 

Görünmez tin

İlahi otojenleri her şeyin önüne yerleştirdi

Tüm otoriteler ona bağlanmıştı.

İçindeki gerçek Onun her şeyi öğrenmesini sağladı.

 

 (Olabilecek en kutlu isimle çağrıldı ki o isim sadece onu duymaya layık olanlara söylenecekti)

 

Işıktan gelen ki o İsa’ydı

Bozulmazlıktan gelen

Tin vasıtasıyla bir armağan olarak gelen

Önündeki ilahi otojenlerden 4 ışık yükseldi.

 (Anlama, Lütuf, Algı ve Düşünce ki bunlar temel güçlerdi.)

 

Lütuf, ilk melek olan Harmozel’in Işık diyarında var olandır.

Harmozel’le birlikte

Lütüf

Gerçek

Biçim vardır.

 

İkinci ışık Oriel’dir ve ikinci diyarın üstünde dikilir.

Oriel’le birlikte

           

Kavramsallaştırma (Epinoia)

 Algı

Hafıza, vardır.

 

Üçüncü ışık Davethai’dı ve üçüncü diyarın üzerinde duruyordu

Daveithai ile birlikte

Anlama

Sevgi

Fikir vardı.

 

Dördüncü ışık Eleleth idi ve dördüncü diyarın üzerinde duruyordu.

Eleleth ile birlikte

Mükemmellik

Barış

Bilgelik (Sophia) vardı.

 

Bunlar, ilahi otojenlerin önünde duran dört ışıktı.

 

 

Kudretlinin Oğlunun önünde 12 diyar vardı.

Otojenler

İsa

Görünmez Tinin

Niyeti ve lütfu aracılığıyla

12 diyar otojenlerinin oğluna aitti.

 

 (Tüm bunlar otojenler aracılığı ile Kutsal Tinin niyeti ile var oldular.)

 

Mükemmel aklın Önbilgisiyle

Görünmez Tinin niyeti

Ve otojenlerin isteği vasıtasıyla

Mükemmel insan ortaya çıktı

Onun ilk gerçek tezahürüydü bu.

 

Bakire Tin insanı Adamas olarak isimlendirdi

 İlk ışık Harmozel ve onun güçleri ile birlikte

Ve onu yüce otojenler İsa ile birlikte ilk diyara atadı

 

Görünmez olan Adamas’a Aklın yenilmez gücünü verdi

 

Adamas konuştu yücelterek ve överek Görünmez Tini

“Her şey senden var oldu

  Her şey sana geri dönecek

Seni övüyor ve yüceltiyorum seni

Ve de otojenleri

Ve de kutsal üçlemeyi

Baba- Ana-Oğul

Mükemmel kudreti.”

                                   

 

İkinci diyarın başına Adamas’ın oğlu Seth atandı

İkinci Işık Oriel ile birlikte.

 

Üçüncü diyara Seth’in çocukları yerleştirilmişti.

Üçüncü ışık Davethai ile birlikte.

           

(Azizlerin ruhları da buradaydı.)

 

Dördüncü diyara tamamlanmış olandan bihaber olan ruhlar yerleşmişti

Hemen tövbe etmemiş olanlar.

Fakat bunlar zaman için tövbe ettiler

Dördüncü ışık Eleleth ile birlikteydiler.

Tüm bu yaratılanlar Görünmez Tini yücelttiler.

 

 

Bir Krizden Dünya Oldu

Kavramsal düşüncenin (Epinoia)

Diyarı (aeon) Bilgelik (Sophia)

Kendi için düşünmeye başladı

Ve kullandı

 Görünmez Tinin

Düşünmesini (enthymesis)

Ve de ön bilgisini (prognosis)

 

Kendisi için bir görüntü ortaya koymaya niyet etti

Bunu, Tinin onayı olmadan yapmak istedi

Ki onaylamamıştı Kutsal Tin

Ve onun erliğinin düşünceli yardımı olmadan

Ki onaylamamıştı Kutsal Tin

 

Görünmez Tinin onayı olmadan

Partnerinin bilgisi olmadan

 Var etti onu.

 

Fethedilemez kudreti olduğundan

Sophia’nın düşüncesi verimsiz değildi.

Ve çıktı ondan mükemmel olmayan bir şey.

Görüntü olarak farklıydı kendinden

 

           

Ve onu sadece dişi tarafıyla erlik tarafı olmadan yarattığından

Kendine benzemeyen biçimsiz bir yaratığın olmasına sebep oldu.

 

Sophia arzusunun ürettiğini gördü

O Aslan kafasıyla bir ejderhaya dönüştü

Ve gözleri yıldırımlar saçıyordu

Kendinden uzağa fırlattı onu Sophia

Ölümsüz varlıklarının diyarının ötesine

Böylece göremeyeceklerdi onu.

 

 (Onu cahillikle yarattı.)

 

Sophia onu bir bulutla çevreledi

Bulutun merkezine bir taht yerleştirdi

Böylece kimse onu göremeyecekti.

 (Yaşayanların Anası denilen Kutsal Tin dışında.)

Sophia ona Yaldabaoth ismini verdi

 

Yaldabaoth şef yöneticiydi

Annesinden çok fazla güç aldı (dynamis)

Onu terk etti ve doğum yerinden uzaklaştı

Emirlerini sürdürdü

Hala var olmaya devam eden parlak bir alevle

Ve kendisi için diyarlar yarattı.

           

 

 

 

0 yorum:

İLETİŞİM