Kısım 1 Prolog Bir gün John –James’in erkek kardeşi- (Bunlar Zebedee’nin çocuklarıydı) tapınağa doğru ilerlemekteydi. Arimanios adında bi...

Apocryphon of John - John Apokrifi-






 Kısım 1


Prolog

Bir gün John –James’in erkek kardeşi- (Bunlar Zebedee’nin çocuklarıydı) tapınağa doğru ilerlemekteydi. Arimanios adında bir Ferisi yanına geldi ve ona meydan okuyarak şöyle sordu “Takip ettiğin öğretmenin nerede?”

John cevap verdi, “Geldiği yere geri döndü.”

Ferisi şöyle dedi,  “O Nazaretli seni yanlış yola sürükledi, sana yalanlar söyledi, kalplerinizi kapadı ve sizi geleneklerinizden yüz çevirttirtti.”

Bunları duyduğumda, ben, John, tapınaktan geri döndüm ve çölleşmiş dağlık bir araziye vardım. Çok mutsuzdum, kendi kendime şöyle dedim.

 

“Kurtarıcı nasıl atanmıştı?

Baba onu bu dünyaya neden göndermişti?

Babası kimdi?

Nasıl bir diyara gideceğiz?”

Çünkü bize “Bu diyarın bozulmaz bir diyar model alınarak yapıldığını söylese de öğretmedi bize bozulmaz diyarı.”

 

Birdenbire, ben bu konular üzerinde düşünürken,

Sakın!

Cennetin kapıları açıldı ve tüm yaratılış yukarıdan gelen bir ışıkla parladı.

Ve de sallandı dünya!

Sakın!

 

Küçük bir çocuk ışığın içinde belirdi önümde

Ona bakmaya devam ettikçe dönüştü yaşlı bir adama,

Ve sonra yeniden değişti ve dönüştü genç bir adama.

Anlayamadım gördüğümü.

Fakat bir görüntünün birçok formu vardı ışığın içinde

Ve bu görüntü birbiri ardı sıra ortaya çıktı.

Ve de üç formu vardı.

Bana şöyle dedi

“Neden şüphe içindesin John?

Saflığım.

Sana öğretmeye geldim

Neyin ne olduğunu

Geçmişte ne olduğunu

Ve gelecekte ne olacağını

Senin anlayabilmen için

Görünmeyen dünyayı

Ve görünür dünyayı

Ve de mükemmel insanlığın sarsılmaz ırkını.

 

Yukarı kaldır kafanı

Anla derslerimi

Tini buyur eden insanlarla paylaş

Ki onlardır mükemmel insanlığın sarsılmaz ırkı.”

 

 

Anlatılamaz Olan

 

Her şeyi yönetendir O

Ve üzerinde hiçbir otorite bulunmayan

O Tanrıdır.

Babasıdır her şeyin.

Kutsal olandır.

Her şeyin üzerindeki görünmez olandır.

Lekesizdir

Saf ışıktır hiçbir gözün bakmaya cesaret edemeyeceği.

O görünmez Tindir.

Onun Tanrı olduğunu düşünmek ya da Tanrıya benzemek hatadır.

O ötesidir Tanrının.

 

Hiçbir şey Onun üstünde değildir.

Yönetmez hiçbir şey Onu.

Her şey onunla var olduğundan

Hiçbir şeyle var değildir.

Bağımlı olmadığından hiçbir şeye

Sonsuzluktur.

Işık.

Sınırları olmayandır O.

Onun dışında onu sınırlayacak hiçbir şey var olamaz.

Araştırılamaz olandır O.

Tam olandır o ve hiçbir şeye ihtiyacı yoktur.

Tamamen mükemmeldir.

Ondan gayri hiçbir şey mevcut değildir

Ölçülemez olandır

 Onun dışında ölçülebilecek hiçbir şey yoktur

Görünemez O.

 Çünkü tasavvur edilemez olandır O.

Ebedi olandır o.

Çünkü sonsuza kadar vardır O.

Tahayyül edilemez olandır o

 Çünkü kimse onu anlayamaz.

Anlatılamaz olandır o

           

Çünkü kimse onu dökemez kelimelere

Sonsuz ışıktır o

Saflıktır

Kutsallıktır

Paslanmaz olandır

Anlaşılamaz olandır o

 Ve bozulmadan tamamen muaftır

Mükemmel değildir

Kutsanmış değildir

İlahi değildir

Fakat tüm bunlardan üstündür.

Ne fizikseldir ne de fiziksel olmayandır

Ne engindir ne de sonsuz küçüktür.

Onu kalitatif ve kantitatif olarak etiketlemek mümkün değildir.

 Çünkü o bilginin ötesinde olandır.

 

Diğer var olanlar arasında değildir O.

Onlardan çok daha üstündür

Fakat üstün değildir

Var olmanın ve zamanın ötesinde olandır O.

Çünkü diyarlarda var olan yaratılmış olandır

  Ve zamanda var olan zamana tahsis edilmiş olandır

O hiçbir şeyden hiçbir şey almaz

O basitçe kendini kendi mükemmel ışığı ile sarar.

Görkemli olandır O.

Ölçülemez onun görkemi.

Tüm diyarların şefi

Üretir tüm diyarları

 

Işık

Üretendir ışığı.

Yaşam,

Üretendir yaşamı.

Kutluluk,

Üretendir kutluluğu.

Bilgi,

Üretendir bilgiyi.

İyi,

Üretendir iyiliği.

Merhamet,

Üretendir merhameti

Cömert

Üretendir cömertliği.

 

(O bunlara sahip olan değildir.)

Işık verendir o ölçünün ötesinde algılayabilmenin ötesinde

 

(Ne diyebilirim ki?)

Onun diyarı sonsuzdur, huzurludur, sessizdir, önündedir her şeyin.

O her bir diyarın başıdır ve onlara iyilik sağlayandır.

 

Gerçekliğin Kökeni

 

Biz tarif edilemez olanla ilgili hiçbir şey bilemezdik.

Ve de ölçülemez olanla ilgili

Babadan bize doğru

Gelenin yardımı olmadan

O tek başına bilgilendirdi bizi

Baba ışıkla kuşatılmış olandır.

Ve kendini sarar o ışıklaKi o yaşam suyundan gelen saf ve temiz kaynaktır.

Ve doyurur tüm diyarları.

            

 

Bilinçlidir o çevresindeki her şeydeki yansımasından

Tinin kaynağında algılar görüntüsünü.

Kendinden ileri akar.

Aşık olur ışık -suyundaki görüntüye

Saf ışık- suyun kaynağı kucaklar onu.

Kendinin farkında olan düşüncesi (ennoia) varlığa gelir

Işığının parlaklığında görünür ona.

Dikilmiştir o dişi onun önünde

Bu, böylece, güçlerinin ilkidir, her şeyden evvel olan

Babanın zihninden yükselir

Her şeyin ilahi takdiri.

Dişi olanın ışığı yansıtır erkeğin ışığını.

Dişi olan, erkeğin ışığında, onun görüntüsündendir

Mükemmeldir güçte.

Bakire Tinin görünmez tini.

Dişi olan başlangıç gücüdür

Zaferidir Barbelo’nun.

Görkemlidir diyarlar arasında

Vahyin görkemi.

 

Dişi olan verir görkemini Bakire Tine.

Dişi olan yüceltir erkeği.

Ne de olsa yükselmiştir ondan.

 (Bu, ilk düşünce, Tinin görüntüsüdür.)

 

Dişi olan evrensel rahimdir.

Önündedir her şeyin.

Dişi olan

Ana-Babadır.

İlk Erkek.

Kutsal Tin.

Üç kere erkek.

Üç kere güçlü.

Üç kere isimlendirilmiş olandır.

 

Erdişi sonsuz diyar

İlk yükselendir görünmez diyarlardan.

 

Dişi olan, Barbelo, bakire tine sorar önbilgiyi

Kabul eder tin

Önbilgi öne çıkar ve ilahi takdirin önüne dikilir.

 (Bu görünmez Bakire Tinin düşüncesinden gelmiştir.)

Önbilgi verir görkemini Tine

Ve Barbelo’ya, Tinin mükemmel gücüne

Çünkü dişi olandır sebebi onun varlığa gelmesinin.

 

 

İlahi Aklın İlk Yapıları

 

Dişi olan, Barbelo, bakire tinden ister Bozulmazlığı.

Kabul eder tin.

Ve Bozulmazlık ileri çıkar ve  Düşünce ve Önbilginin önüne dikilir

Bozulmazlık görülmez Bakire Tine verir görkemini.

Ve de Barbelo’ya          

Çünkü Dişi olan sebebidir onun varlığa gelmesinin.

 

Sonsuz hayat ister

 Ve kabul eder Tİn

Sonsuz yaşam gelir ve dikilirler hep birlikte.

Görünmez Tine görkemini verirler.

 

Ve de Barbelo’ya

Çünkü sebebidir o, onun varlığa gelmesinin.

 

Dişi olan Gerçeği ister.

Ve kabul eder Tİn

 Gerçek gelir ve dikilirler hep birlikte

Verirler görkemini görünmez Tine

Ve de Barbelo’ya

Çünkü sebebidir o, onun varlığa gelmesinin.

Bu babanın beş katlı diyarıdır.

 

İlk adam

Görüntüsüdür görünmez tinin

Tin ilahi takdirdir

İlahi takdir Barbelo’dur

Barbelo Düşüncedir.

Ve

Önbilgi, Bozulmazlık, Sonsuz Yaşam, Gerçektir.

 (Bunlar erdişi beş katlı diyardır- bu yüzden 10’un diyarıdır, Babanın diyarıdır.

 


0 yorum:

İLETİŞİM