Ruhla İlgili Altı Soru Kurtarıcıya sordum, “Efendim, her bir ruh kurtarılıp saf ışığa girebilecek mi?” Cevap verdi, “Çok önemli bir soru s...

Apocryphon of John- Yunanna'nın Apokrifi 8. Kısım

 



Ruhla İlgili Altı Soru



Kurtarıcıya sordum, “Efendim, her bir ruh kurtarılıp saf ışığa girebilecek mi?”



Cevap verdi, “Çok önemli bir soru soruyorsun. Öyle bir soru hareketsiz ırkın bir üyesi olmayan hiç kimse cevaplandıramaz bunu. O insanların üzerine Yaşamın Tini inecek ve kudret onların kurtarılmasına ve mükemmel olup her türlü büyüklüğe değer olmalarına olanak sağlayacak. Kendilerinden kötü olanı silkeleyecekler ve kötülükle ilgili hiçbir şeyi umursamayıp sadece bozulmaz olanı isteyecekler. Öfke, kıskançlık, haset, arzu ve istemeden özgür kılınacaklar.”


 “Fiziksel beden onları olumsuz olarak etkileyecek. O bedenden onları kurtaracak olanlarla buluşmayı beklerken giyiyor olacaklar. Bu insanlar bozulmaz sonsuz yaşamı hak edenlerdir. Her şeye katlanırlar, her şeye dayanırlar ki böylece güzele layık olacaklar ve sonsuz yaşama sahip olacaklardır.”



Ve ona sordum, “Efendim, Yaşamın Tini onlara inip de bunları yapmayan ruhlara ne olacak?”



Cevap verdi, “Eğer Tin o insanlara inerse dönüşecekler ve kurtarılacaklar. Güç herkese iner ve onsuz kimse ayakta bile kalamaz. Onlar doğduktan sonra, eğer Yaşamın Tini onlarda artarsa, güç onlara gelir ve ruhları kuvvetlenir. Ve böylece hiçbir şey onları kötülüğü atamaz. Fakat eğer yapay tin insanların içine gelirse, o onları kötü yola düşürür.


O zaman sordum, “Efendim, ruhlar bedenden ayrıldıklarında nereye giderler?”



Gülümseyerek cevap verdi, “Eğer ruh güçlüyse ve yapay tinden daha fazla kuvveti varsa kötülükten uzaklaşır. Bozulmaz olanın yardımıyla ruh kurtarılır ve sonsuz dinlenme haline katılır.”



Ve ben şöyle sordum, “Efendim, peki kimin insanı olduğunu bilmeyen insanların ruhları ne olacak? Nereye gidecekler?”



Cevap verdi, “Bu insanlarda yapay tin çok kuvvetlenmiştir ve onlar yoldan çıkarlar. Ruhlarına yük binmiştir, kötülüğe atılmışlardır ve unutkanlığa fırlatılmışlardır.”



“Bedenden ayrıldıklarında, böyle bir ruh yöneticiler tarafından yaratılmış güçlere teslim edilir, zincirlere vurularak hapishaneye geri atılır. Bu böylece devam eder ta ki kendisi unutkanlıktan bilgi yoluyla kurtarana kadar. Ve sonunda mükemmelliğe erişir ve kurtarılır.”

Ve sonra tekrar sordum, “Efendim, ruh annesine ya da bir adama girebilmek için nasıl küçülür?”



Bu soruyu sorduğuma memnun olmuştu ve şöyle söyledi, “Sen gerçekten kutsanmışsın çünkü anladın. Ruha Yaşamın Tini tarafından rehberlik edilmelidir. Bu şekilde kurtarılacak ve tekrardan bedenlenmesine gerek kalmayacaktır.”

Ve sordum, “Efendim, gerçek bilgiye ulaşmış fakat ondan yüz çevirmiş olan insanların ruhlarına ne olacak?”



Ve bana şöyle söyledi, “Yoksulluğun iblisleri onları öyle bir yere götürecekler ki orada pişmanlığın ve tövbenin olasılığı olmayacak. Tine karşı küfür edenler sonsuza kadar işkence görecekleri ceza çekecekleri zamana kadar orada kalacaklar.”


Ve ben sordum, “Efendim, yapay tin nereden geldi?”



Ve bana şöyle anlattı:


 

İnsanlığa Karşı Üç Komplo



Ana-Baba merhametlidir

Kutsal Tin bize sempati besler.

İlahi Takdirin ışığının Epinoiasından

Mükemmel ırkın çocuklarını ayağa kaldırır

Aya kaldırarak onların düşüncesini, sonsuz kılar ışıklarını.



Şef Yönetici Archon insanların ondan yüce kılındıklarını öğrendiğinde

Ve de zihinsel kapasitelerinin kendisininkinden üstün olduğunu anladığında

Onların düşüncesini durdurmak istedi

Fakat zihinsel üstünlüklerinin derecesini bilmediğinden

Durduramadı onları.


Onun güçleri olan

İblisleriyle birlikte bir plan yaptı.

Her biri Sophia (Bilgelik) ile zina yaptı.

Ve tutukluluğun yeni bir çeşidi olan

Kaderi ürettiler.

 


Kader önceden kestirilemez şekilde değişir.

Tıpkı iblislerin farklı olması gibi her biri farklı farklıdır.

Kader zordur.



Onun çarkına takılan Tanrılardan, otoritelerden, iblislerden ve insan nesillerinden daha zordur.

            


Kaderden türedi

Günah, şiddet, küfür, unutkanlık ve cahillik.

Ağır emirler

Yüklü günahlar

Korkunç bir korku

İşte bu sayede 

Her şeyin üzerindeki Tanrıdan habersiz

Tüm nesil kör oldu

            


Unutkanlığın içinde tutuklu kaldıklarından

Günahlarından bihaberdiler

Her şeyin efendisi olan kaderin eliyle

Zamana ve mevsimlerin döngülerine bağlı kaldılar.


Yaldabaoth sonunda yarattığı her şeyden pişman oldu.

 Tüm yaratımın, tüm insanlığın üzerine

Büyük bir sel getirmeye karar verdi


İlahi takdirin ışığı Nuh’u uyardı

Tüm çocuklara, adamın oğullarına vaaz verdi

Fakat dinlemediler onu yabancıymışlarmış gibi ona.


 “Musa’nın dediği gibi gemide saklanmadılar.

Daha doğrusu özel bir yerde saklandılar.

Sadece Nuh değil

Hareketsiz ırktan pek çok insan da oradaydı.

Bir ışık bulutunun içine saklanmaya gittiler.”


Nuh otoritesini biliyordu

Ve onları aydınlatan ışık varlığı da biliyordu

Şef Yönetici tüm dünyaya karanlık akıtmasına rağmen


Şef Yönetici ve onun güçleri yeni bir strateji kurdular

İblislerini insan kızlarına gönderecek

 Ve onlardan çocuklar edineceklerdi.

Fakat başaramadılar.



Başarısızlıklarından sonra yeni bir plan yaptılar.

 Yapay bir tin yarattılar

Aşağı inen tini örnek aldılar

İblisler kadınların kocalarına benzemek için

Şekil değiştirdiler.

Kadınları kötülüğün ve iğrençliğin ruhu ile doldurdular.


Ve böylece yarattılar

 Altın ve gümüşü

Parayı ve bozuklukları

Demiri, diğer metalleri ve buna benzer şeyleri


Ve bunlara bağlı olanlar

Belaların içinde yoldan çıktılar

Tamamen yanıltılmışlardı

Ve yaşlandılar

Hiçbir tat almadan 

Ve öldüler

Gerçeği bulamadan

Gerçek Tanrıyı hiç tanıyamadan.


İşte bu şekilde tüm yaratımı köleleştirdiler

 Dünyanın kurulumundan bugüne değin.



(Bazı kadınları aldılar ve karanlıktan çocuklar yarattılar.

Ve 

Günümüze kadar

Kapattılar onların kalbini

Ve sertleştirdiler onları

Yapay tinin sertliğinde.)


0 yorum:

İLETİŞİM